Verbaasd door het sentiment. Bijna alle main line carriers hebben de 747 al afgestoten. Het is gewoon klaar. De huidige crisis van nu versneld het einde gewoon. Klaar en doooorrrr...... En heldere uitleg hierboven. Goed lezen, we hebben het niet over 747 (full)passagiers vliegtuigen, maar over 747c...
Een 747 combi zonder passagiers en alleen vracht geeft wel wat weight & balance uitdagingen... "Ik heb zelf jaren gevlogen met KLM 747-206M 12 pallet combi's, daar waren alleen soms problemen met uitstappen van passagiers na de landing. (Dead Load MAC) Op de 742/3 en 744 6/7 pallet combi's hebben w...
Precies. En gezien het geslurp- een 777 met voornamelijk belly cargo kan ook veel spullekes vervoeren - tegen kleinere investering. Ik zal me inhouden om op bovenstaande opmerking geen commentaar te geven. Het maximaal vracht volume van een 747combi is 140% groter dan een 777-300ER (299 m m3 versus...
Vergelijking inzet als vrachtvliegtuig van een 777-300ER en een 747-400combi 777-300ER : MZFW-OEW = max payload = 69,8 tons 747-400Combi : MZFW -OEW = max payload = 73,5 tons Maar het maximale te vervoeren volume van de 747-400combi (299 m3) is ongeveer 40 % hoger dan het maximale volume van de 777...
Hopelijk zal KLM fleetplanning goed inventariseren welk vliegtuigtype in de huidige situatie nog enige positieve cashflow kan opbrengen en niet bij voorbaat alle 747 vliegtuigen "grounden". Deze 747 grounding beslissing is mijns inziens al in een vroeg stadium van de coronacrises genomen op het ond...
@Classic Ik snap de nostalgie maar de vliegers op de overige widebodies zullen current moeten blijven en dan komt waarschijnlijk niet eens iedereen aan bod. Verder ben ik ook benieuwd hoeveel vracht er nog gevlogen gaat worden want wat ik gehoord heb ligt Aalsmeer ook plat én zal het goedkoper zijn...
Vergelijking inzet als vrachtvliegtuig van een 777-300ER en een 747-400combi 777-300ER : MZFW-OEW = max payload = 69,8 tons 747-400Combi : MZFW -OEW = max payload = 73,5 tons Maar het maximale te vervoeren volume van de 747-400combi (299 m3) is ongeveer 40 % hoger dan het maximale volume van de 777-...
De vier combi's worden voorlopig op de reguliere lijnvluchten ingezet ( JFK,LAX,MEX,YYZ ) Adhoc voor vrachtvervoer is niet erg zinnig, combi is erg lastig in balans te krijgen -zonder passagiers- en hooguit 12 palletjes leveren niet genoeg op om rendabel te vliegen. Ik heb zelf jaren gevlogen met K...
Hopelijk zal KLM fleetplanning goed inventariseren welk vliegtuigtype in de huidige situatie nog enige positieve cashflow kan opbrengen en niet bij voorbaat alle 747 vliegtuigen "grounden". Deze 747 grounding beslissing is mijns inziens al in een vroeg stadium van de coronacrises genomen op het onde...
Aangezien KLM nog veel (Nederlandse) vakantiegangers vanuit CUR,BON,AUA en PBM moet repatrieren en er ook vracht moet worden ingevlogen, zijn een paar 747 combi vluchten misschien nog een (optimale)optie.
Heen : vracht, terug : Passagiers.
Aangezien de PZ-TCU sinds 20 december 2019 "outside stored" op PBM staat, gelden vanaf eind February 2020 de "intermediate- term Storage "regels, waarbij vooral het weer actief maken meer checks kost (dus duurder !) An air carrier’s aircraft is considered stored when it is removed from active operat...
Dat laatste klopt. Deze zijn af fabriek dusdanig geconfigureerd dat ze makkelijker om te bouwen waren naar full pax en vv. Denk aan bedrading etc. Dit is een bewuste keuze van KLM geweest ten tijde van de aanschaf. De meeste 747-406M's vliegtuigen zijn inderdaad aangeschaft als "dedicated" combi's,...
Mijn persoon, de KLM en de AF leiding zullen er geen problemen mee hebben, maar de vlieger vakbonden in Frankrijk zullen het als een rode vlag zien.
Echter het zal wel nooit zover komen, gezien de status (en de "guts" om snelle beslissingen te nemen) van het huidige KL/MP cargo.
Na het intrekken van de AOC van CargoLogicAir, de UK tak van de Volga Dnepr groep, staan 2 747-400ERF's (plus één 747-400F) met CF6 motoren sinds 9 Februari aan de grond. Eén 747-400ERF is meteen al ingepikt door Cargolux. (G-CLAE) en heeft nu de registratie LX-NCL. De andere, een 747-428ERF (G-CLBA...