Moderator: gatso76
SPL wrote:Heel goed Hans !
Groeten Martijn
Bell 206L-4, msn 52402. Gaat naar JNB toe.cHabu wrote:...en bij KLM Cargo staat een Bell 206.
Dag Ab,polderbaan wrote:Ja dat vermoedde ik al en daarom snapte ik het niet. Bij voorbeeld de OM-CLA heb ik al vaker in de lijst gezien en zelf op de Polderbaan geplaat op 26 juli. Verder is dit geen kritiek hoor, ik wilde het alleen zeker weten. Groeten van Ab Gobets.
Rossia heeft het vroegere Pulkovo overgenomen, en vliegt daarmee ook commercieel naast de overheidstaken. De Airbussen hebben ze VP-B (Bermuda) geregistreerd, maar sinds kort krijgen de nieuwe kisten een VQ-B (ook Bermuda) nummer. Het zou kunnen dat de VP-B serie "op" is en ze daarom met VQ-B verder zijn gegaan. Zelfde doet Aeroflot trouwens ook.Polleke_NL wrote:This morning noticed the Rossiya A319 with regi VQ-BAQ taking off...
How come this aircraft has no "RA" registration, as all their other do seem to have that? (as far as I know)
Is Rossiya considered to be strictly Government or do they operate commercially as well?
Last flight was really KL1264 as KL0963 now operated by PH-OFAMAS017 wrote:PH-OFF will be withdrawn from use 01sep2009.
Last commercial KLC flights planned on this aircraft for 31aug2009:
KL1263/4 - NCE
KL0963/4 - NCL
VIM Airlines B757-200's zijn RA- geregistreerd....Jan Stol wrote:Denk dat dit een afsplitsing wordt, heeft nl. niks met 31 aug op SPL te maken. Maar ik geloof dat de Russische regering of wet verboden heeft om Westerse toestellen in Rusland te registreren. Vandaar dat je geen enkele Boeing of Airbus van een Russische airline met een RA-regi zal zien. De kisten van Rossiya met RA- regi's zijn allemaal Ilyushins en Tuups, misschien een Yak ook nog wel.
EDIT: Oeps, even een foutje eruit gehaald
Small addition, next to the tax system the RA- registrated Boeing/Airbus also result in Russian companies need to be certified to keep the maintenance qualifications for these types; this also costs a lot of money/time/planning ect that isn't available. With EI- or VP-/VQ- regies you avoid this problem.Jan Stol wrote:Je hebt gelijk, I stand corrected
http://www.internationallawoffice.com/N ... 56fb24c0f1" onclick="window.open(this.href);return false;
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more