Ben benieuwd wanneer NL zal volgen ... Hier zullen ook nog wel andere landen tegen aan gaan lopen ...Tom Tiger wrote:Engelsen woedend op Amerika. Amerika weigert om geheimen te delen van de F35. (toevoeging op wat Stefan al eerder opmerkte)
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... y-for.html" onclick="window.open(this.href);return false;
tsja, het is weer schokkend....not.. dit issue is al zo oud als de weg naar rome....Hurricane wrote:Ben benieuwd wanneer NL zal volgen ... Hier zullen ook nog wel andere landen tegen aan gaan lopen ...Tom Tiger wrote:Engelsen woedend op Amerika. Amerika weigert om geheimen te delen van de F35. (toevoeging op wat Stefan al eerder opmerkte)
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... y-for.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Adios, H.
Nederland volgt niet. Zoveel kunnen we toch niet zelf (meer) in dit opzicht.Hurricane wrote:Ben benieuwd wanneer NL zal volgen ... Hier zullen ook nog wel andere landen tegen aan gaan lopen ...Tom Tiger wrote:Engelsen woedend op Amerika. Amerika weigert om geheimen te delen van de F35. (toevoeging op wat Stefan al eerder opmerkte)
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... y-for.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Adios, H.
en ik vraag me dus ook af hoe dat bij de Gripen zit. Als ik me niet vergis hebben de zweden de FCS uiteindelijk van de ammies gekregen omdat ze het zelf niet geheel voor elkaar kregen toch? (getuige wat aparte landingen van diverse Gripentjes)Hans Rolink wrote:Nederland volgt niet. Zoveel kunnen we toch niet zelf (meer) in dit opzicht.Hurricane wrote:Ben benieuwd wanneer NL zal volgen ... Hier zullen ook nog wel andere landen tegen aan gaan lopen ...Tom Tiger wrote:Engelsen woedend op Amerika. Amerika weigert om geheimen te delen van de F35. (toevoeging op wat Stefan al eerder opmerkte)
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... y-for.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Adios, H.
Ik ben overigens benieuwd naar een speciale behandeling voor Israel hierin. Die hebben diverse avionica bedrijven die hun spullen hebben laten inbouwen in eerdere types van de Amerikanen gekochte vliegtuigen en MOETEN de source code hebben als ze dit moeten doen bij de F-35.
Hans.
Of onder auspicien van de Amerikaanse overheid voor de SAAB Flight Control Software is gezorgd, weet ik niet. Zeker is dat het bedrijf Calspan met een T-33 de nieuwe release heeft uitgeprobeerd. Dat was zo'n twintig jaar geleden na de crash die je memoreerde. Na nog een crash in 1993 werd e.e.a. nogmaals herzien.Polecat wrote:
en ik vraag me dus ook af hoe dat bij de Gripen zit. Als ik me niet vergis hebben de zweden de FCS uiteindelijk van de ammies gekregen omdat ze het zelf niet geheel voor elkaar kregen toch? (getuige wat aparte landingen van diverse Gripentjes)
Via Alert5.com: http://www.reuters.com/article/latestCr ... SN24299784" onclick="window.open(this.href);return false;Hans Rolink wrote:Ik ben overigens benieuwd naar een speciale behandeling voor Israel hierin. Die hebben diverse avionica bedrijven die hun spullen hebben laten inbouwen in eerdere types van de Amerikanen gekochte vliegtuigen en MOETEN de source code hebben als ze dit moeten doen bij de F-35.
Even separaat op deze vraag ingaan;Polecat wrote:
Ik ben geen techneut en heb hier niet heel veel verstand van, maar weet iemand of er moderne types zijn waarbij die codes wel vertrekt zijn en waarbij dat wat opgeleverd heeft in de vorm van verbeteringen aan het wapensysteem?
Bedankt Patrick.SquAdmin wrote:
Via Alert5.com: http://www.reuters.com/article/latestCr ... SN24299784" onclick="window.open(this.href);return false;
De Amerikanen bieden de Israeli's dus aan om het zelf in te bouwen in een speciale F-35I achtige constructie.
en waarschijnlijk veel ontwikkelingskosten besparen, want op avioniva en vooral ESM en sensorgebied zijn de jongens van het oude volk de laatste jaren redelijk leading geworden....Hans Rolink wrote:Bedankt Patrick.SquAdmin wrote:
Via Alert5.com: http://www.reuters.com/article/latestCr ... SN24299784" onclick="window.open(this.href);return false;
De Amerikanen bieden de Israeli's dus aan om het zelf in te bouwen in een speciale F-35I achtige constructie.
Sluit mooi aan op mijn betoog een reactie eerder. In plaats van het werk door Israelis te laten doen wordt gezegd; "geef ons die spullen maar, maken wij ze er in".
Een compromis tussen zelf doen en niks mogen doen.
Hans.
Leidend zijn ze ze zeker op dit gebied, denk aan Bedek, Rafael en dergelijke.Polecat wrote: en waarschijnlijk veel ontwikkelingskosten besparen, want op avioniva en vooral ESM en sensorgebied zijn de jongens van het oude volk de laatste jaren redelijk leading geworden....
elbit niet te vergeten..Hans Rolink wrote:Leidend zijn ze ze zeker op dit gebied, denk aan Bedek, Rafael en dergelijke.Polecat wrote: en waarschijnlijk veel ontwikkelingskosten besparen, want op avioniva en vooral ESM en sensorgebied zijn de jongens van het oude volk de laatste jaren redelijk leading geworden....
Of het ze in tijd en dus geld scheelt weet ik nog niet. Ze moeten via LockMart straks de systeemintegratie troubleshooten. Dat is nogal lastig, maar lijkt me niet onmogelijk.
Hans.
Niet noodzakelijkerwijs. Je hoeft ook de sourcecode van Windows niet te hebben om er programma's voor te kunnen schrijven of uitbreidingen te kunnen maken. De meeste software heeft ingebouwde interfaces om te kunnen communiceren met andere software. Het enige wat je nodig hebt is de details van die interfaces, niet hoe de achterliggende software is geschreven.Hans Rolink wrote:De extra electronica hadden de Israelis niet aan de praat gekregen zonder die te verbinden met de bestaande software. Ze moeten dus de source code gekregen hebben. Reden waarom Tel Avivi het nu voor de F-35 ook nodig heeft. Zoek Yediot Achronot of dergelijke kranten er maar eens op na. Ik heb het ooit zien staan, heb de link zo niet bij de hand.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more