Wellicht omdat andere maatschappijen hier geen markt voor hebben voor zoveel passagiers tegelijk?76-er wrote:Interessant. Vreemd dat je ze dan vrijwel nooit in de Carib tegen komt. Da's echt -200 Country.
Wiki is geen bron. Ik prefereer de Manufacturer sites.Custom addict wrote:330 haalt 10.000 tot 12.500 km en 767 8.500 tot 10.500 (ER)
bron wiki
Mwah, eerder AMS-HAV (of -CUN). Vanwege de tegenwind. Scheelt wel een uurtje. Of twee.B767-300ER wrote: Langste leg voor de 333 (332?) zal CUN-AMS worden
Correct. Kan zelfs meer schelen.76-er wrote:Mwah, eerder AMS-HAV (of -CUN). Vanwege de tegenwind. Scheelt wel een uurtje. Of twee.B767-300ER wrote: Langste leg voor de 333 (332?) zal CUN-AMS worden
Alvast excuus dat ik het Arke-topic niet gevolgd heb waar het antwoord op mijn vraag misschien wel gemeld is, maar ik heb (nog) nergens gehoord dat er een vloot-uitbreiding plaats zou vinden bij Arke, dus hoe willen ze die nieuwe lijnen gaan vullen met de huidige vloot ? Voor zover bij mij bekend nu 3x 767 en 3x 737 ?Maartje wrote:Ik heb het idee dat KLM na de overname van Martinairpassage er helemaal niet beter op wordt. Ik heb het gevoel dat ArkeFly er wel beter op gaat worden. Want ArkeFly pakt de verloren touroperators die stoelen bij Martinair hadden op en daar komt uit dat er diverse lijnen bij gaan komen. En daarom noem ik het mooie spannende tijden.
Vergeet ook niet dat de range van toestellen tijdens hun productieleven toeneemt. Zowel Airbus als Boeing voeren continu verbeteringen in het design door waardoor de nieuwere kisten verder kunnen vliegen. Vooral bij de A333 is dit erg hard gegaan in de afgelopen jaren. Dit is ook duidelijk te zien in de bestellingen. In de eerste 10-15 jaar was de A332 de bestseller, nu is dat duidelijk de A333. Ik heb er geen betrouwbare bron meer bij kunnen vinden, maar als ik het goed heb was de range van een A333 in het begin maar zo'n 8.000 tot 8.500km. Daarmee is Euopa - Caraibisch gebied al veel minder makkelijk dan nu het geval is. De meeste A332s van charter maatschappijen zijn al oudjes, dus voor hun was de A333 toen mogelijk niet eens een serieuze optie.B767-300ER wrote:Wellicht omdat andere maatschappijen hier geen markt voor hebben voor zoveel passagiers tegelijk?76-er wrote:Interessant. Vreemd dat je ze dan vrijwel nooit in de Carib tegen komt. Da's echt -200 Country.
Heb ik iets gemist? Ik dacht dat alleen de TFD kwam in 2011 en de TFE in 2012?XBag wrote:Het wordt 3x 767 en 5x 737. Komend voorjaar komen er 2 737's bij.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more