Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
Kan iemand aangeven hoeveel kisten Schiphol aan uitwijkers aan kan in een dergelijke situatie
van stakingen of slecht weer op naburige luchthavens ?
Zes A-330's erbij in de ochtendspits lijkt me al een behoorlijke opgave.
330/340 wrote:Kan iemand aangeven hoeveel kisten Schiphol aan uitwijkers aan kan in een dergelijke situatie
van stakingen of slecht weer op naburige luchthavens ?
Zes A-330's erbij in de ochtendspits lijkt me al een behoorlijke opgave.
Dit is geen probleem, zolang de airline een afhandelaar kiest die het aankan (personeel is het grootste probleem, zeker als er ongepland zoveel komen). Schiphol zelf kan dit, zeker deze tijd, makkelijk aan!
Dat is kort door de bocht om te zeggen dat SPL het makkelijk aankan. Veel wide body's extra naast deze A330's op SPL is in de spits niet mogelijk. Daar komt ook nog bij dat P10/P12/P14/P16 gezien de weersvooruitzichten (de-icing) niet bruikbaar zijn als buffer.
Kleinere zijn wel iets makkelijker echter C6/8/10 zijn u/s ivm hydrantisering dus dat legt ook druk op de ruimte.
DG AIR wrote:Dat is kort door de bocht om te zeggen dat SPL het makkelijk aankan. Veel wide body's extra naast deze A330's op SPL is in de spits niet mogelijk. Daar komt ook nog bij dat P10/P12/P14/P16 gezien de weersvooruitzichten (de-icing) niet bruikbaar zijn als buffer.
Kleinere zijn wel iets makkelijker echter C6/8/10 zijn u/s ivm hydrantisering dus dat legt ook druk op de ruimte.
Wat nog wel zou kunnen zijn vrachtkisten.
gr.
Ger
Vroeg me al af welke 6 gates er vrij zouden kunnen worden gemaakt in de ochtendspits.
Lijkt me aannemelijk dat ze op de Julliet en Golf-buffer afgehandeld worden.
Dan kunnen alle KLM kisten die daar normaal staan verdeelt worden over B31-B34, Romeo en oost.
In ieder geval is het niet "ongepland" aangezien men blijkbaar nu al een keuze heeft gemaakt. De vraag is ook of de kisten wel volgens het normale schema zullen aankomen/vertrekken of dat er een vertraging zal zijn. Ik neem overigens aan dat Schiphol wel een plan heeft liggen voor dit soort situaties (omdat het toch niet zo vreemd is dat een aantal vliegtuigen extra komen vanwege uitwijkingen). Overigens, voor AMS is dit weer goed voor de statistieken (en om dit jaar de 50 miljoen te halen).
Met alle respect, als schiphol deze paar extra bewegingen al niet eens kan verwerken, dan is er iets goed mis lijkt me.
Het zijn 2x 3 kisten (gezien het tijdspatroon), dus lijkt me verder geen probleem. MP had voorheen ook 4 MP vluchten rond die tijden (tussen 11 en 15), en daar was toch ook plek voor? Dan maar even geen 737's op de D2/4/8. Of past daar geen 330?
B767-300ER wrote:Met alle respect, als schiphol deze paar extra bewegingen al niet eens kan verwerken, dan is er iets goed mis lijkt me.
Het zijn 2x 3 kisten (gezien het tijdspatroon), dus lijkt me verder geen probleem. MP had voorheen ook 4 MP vluchten rond die tijden (tussen 11 en 15), en daar was toch ook plek voor? Dan maar even geen 737's op de D2/4/8. Of past daar geen 330?
Wordt volgens mij wel erg krap (een A330 is toch aardig breder dan een B767). Echter volgens mij is D43 wel mogelijk. Volgens heb ik vroeger daar wel eens een MD11 zien staan (alhoewel ook deze 8.3 meter minder breed is dan een A330).
B767-300ER wrote:Met alle respect, als schiphol deze paar extra bewegingen al niet eens kan verwerken, dan is er iets goed mis lijkt me.
Het zijn 2x 3 kisten (gezien het tijdspatroon), dus lijkt me verder geen probleem. MP had voorheen ook 4 MP vluchten rond die tijden (tussen 11 en 15), en daar was toch ook plek voor? Dan maar even geen 737's op de D2/4/8. Of past daar geen 330?
Wordt volgens mij wel erg krap (een A330 is toch aardig breder dan een B767). Echter volgens mij is D43 wel mogelijk. Volgens heb ik vroeger daar wel eens een MD11 zien staan (alhoewel ook deze 8.3 meter minder breed is dan een A330).
Op D-43 kan zelfs een 744 staan dus een A330 zeer zeker...
Heb er van de week nog 1 gelost op D-43..
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500. Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....