Transavia praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Wat is een rotluchthaven? SHJ of DXB?
vrieswj
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 29 Apr 2011, 19:50

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by vrieswj »

SHJ
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

BS. Kom er bijna wekelijks en SHJ is een compacte, gemakkelijke luchthaven. Korte loopafstanden, kort taxiën, niet druk. Alleen 's avonds als de complete Air Arabia vloot op stap gaat is het bij de ingang van de terminal druk. Dan moeten er teveel mensen door te weinig poortjes.

Perfect veld voor de loco's.
Berven
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 97
Joined: 29 May 2011, 19:28
Subscriber Scramble: nee

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven »

DXB, 76-er. Ik denk daarom Dubai nu wel zo populair is onder Nederlanders, meestal voor 6 dagen heen gaan. Ik denk op dit moment een 737-800 nog wel voldoende is, maar als er meer toerisme trekt, dan is er misschien een mogelijkheid voor ArkeFly of Transavia paar aantallen 737-900ER's of 737-9MAX aan te schaffen voor deze routes. Want Transavia zou best wel verder kunnen vliegen naar bepaalde steden zoals New York of zoiets, die meestal meer citytrippers trekt. Ik had eigenlijk niet op gerekend dat HV naar Dubai zou vliegen. HV heeft in het verleden wel een tussenlanding in Sjarah gemaakt om verder te vliegen naar Kathamandu met een 757.

Ik denk dat HV wel interesse heeft om in de toekomst paar tientallen 737MAX's aan te schaffen.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Eh, Berv, SHJ en DXB liggen vrijwel náást elkaar, kijk maar eens op GoogleEarth. Als toerist zal het je geen bal uitmaken op welke luchthaven je landt. Als airline maak je andere afwegingen wanneer je voor één van de twee velden moet kiezen. DXB is druk, veel vliegbewegingen en langere omdraaitijden. Iets wat je niet wil als je alleen maar komt tanken op weg naar het verdere oosten of wanneer je snel wilt omdraaien.
Berven
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 97
Joined: 29 May 2011, 19:28
Subscriber Scramble: nee

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven »

Volgens mij vliegt OR ook naar SHJ!
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Diarto »

Berven wrote:DXB, 76-er. Ik denk daarom Dubai nu wel zo populair is onder Nederlanders, meestal voor 6 dagen heen gaan. Ik denk op dit moment een 737-800 nog wel voldoende is, maar als er meer toerisme trekt, dan is er misschien een mogelijkheid voor ArkeFly of Transavia paar aantallen 737-900ER's of 737-9MAX aan te schaffen voor deze routes. Want Transavia zou best wel verder kunnen vliegen naar bepaalde steden zoals New York of zoiets, die meestal meer citytrippers trekt. Ik had eigenlijk niet op gerekend dat HV naar Dubai zou vliegen. HV heeft in het verleden wel een tussenlanding in Sjarah gemaakt om verder te vliegen naar Kathamandu met een 757.

Ik denk dat HV wel interesse heeft om in de toekomst paar tientallen 737MAX's aan te schaffen.
Als jij toch eens bij elke maatschappij op de Fleet management afdeling kon zitten maakte alle maatschappijen winst!!!

Wat je zegt is echt de grootste onzin, als KLM 8x per week een A332, Emirates 7x per week een 77W en Garuda 3-7x per week een A332 kunnen vullen heeft de keuze om een 738 of 739 echt 0,0 te maken heeft met de vraag op die route. Of dit nou transfer pax zijn of local doet er met deze aantallen niet eens toe.

Als je je niet kan vinden in mijn commentaar raad ik je aan om een AOC aan te vragen en voor je zelf te beginnen :)

76-er wrote:BS. Kom er bijna wekelijks en SHJ is een compacte, gemakkelijke luchthaven. Korte loopafstanden, kort taxiën, niet druk. Alleen 's avonds als de complete Air Arabia vloot op stap gaat is het bij de ingang van de terminal druk. Dan moeten er teveel mensen door te weinig poortjes.
Ik las dit verder maar, schijnt dat de mogelijkheden om naar Dubai te komen behoorlijk beroerd zijn, maar nogmaals: niet uit eigen ervaring, stond in een reisverslag.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Snap ik, alleen zal dat voor "Inclusive Tour'' klanten geen issue zijn. Daarnaast, taxi's zijn er te over en niet duur voor de "Dynamic Packaging" pax.
User avatar
Roel
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 964
Joined: 09 Nov 2005, 17:08
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: Nee
Location: 's-Hertogenbosch

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Roel »

Final schedule delivery flight:

17APR12 HV8254 PH-HSF 73H BFI 2000 0330/1 KEF
18APR12 HV8254 PH-HSF 73H KEF 0410 0700 AMS

Alle times UTC.


Overigens zullen de PH-HZD en PH-HZO net als vorig jaar langere tijd voor transavia.com France (TO/TVF) gaan vliegen.
Krgds,
Roel
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5524
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by cHabu »

Roel wrote:Overigens zullen de PH-HZD en PH-HZO net als vorig jaar langere tijd voor transavia.com France (TO/TVF) gaan vliegen.
Komen deze in het Franse register, of is het voor een korte termijn ?
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
Roel
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 964
Joined: 09 Nov 2005, 17:08
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: Nee
Location: 's-Hertogenbosch

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Roel »

cHabu wrote:
Roel wrote:Overigens zullen de PH-HZD en PH-HZO net als vorig jaar langere tijd voor transavia.com France (TO/TVF) gaan vliegen.
Komen deze in het Franse register, of is het voor een korte termijn ?
Blijven "PH" geregistreerd. Weet niet hoe lang de kisten in Frankrijk blijven. Voor de details:

04APR12 TO 0901 08:00 ORY PH-HZD 73H
13APR12 TO 0907 19:00 ORY PH-HZO 73H
Krgds,
Roel
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Berven wrote:Volgens mij vliegt OR ook naar SHJ!
Niet als bestemming, alleen als tussenstop naar KTM.

OR vliegt AMS-SHJ-KTM-SHJ-AMS (en met een betje tegenwind ook neg eens een landing op BOJ)
Op SHJ wordt ALLEEN een tankstop gemaakt.

Verder vliegt OR AMS-DXB-BOJ-AMS. Bourgas in dat geval alleen een tankstop.

Je opmerkingen over vlootplanningen raken echt kant nog wal en gaan nergens over.
Je hebt werkelijk geen idee over de bezettingsgraden van deze/diverse vluchten. Praat er dan ook niet over ;)
Straks gaat Corendon weer met een 773 7x per week naar Cancun.

Ik kan je vertellen dat TFL geen 739's gaat bestellen, ook niet in de MAX uitvoering.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
PH-BRAD
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2704
Joined: 03 Feb 2010, 15:46
Type of spotter: S3
Location: RTM

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by PH-BRAD »

B767-300ER wrote:
Berven wrote:Volgens mij vliegt OR ook naar SHJ!
Niet als bestemming, alleen als tussenstop naar KTM.

OR vliegt AMS-SHJ-KTM-SHJ-AMS (en met een betje tegenwind ook neg eens een landing op BOJ)
Op SHJ wordt ALLEEN een tankstop gemaakt.

Verder vliegt OR AMS-DXB-BOJ-AMS. Bourgas in dat geval alleen een tankstop.

Je opmerkingen over vlootplanningen raken echt kant nog wal en gaan nergens over.
Je hebt werkelijk geen idee over de bezettingsgraden van deze/diverse vluchten. Praat er dan ook niet over ;)
Straks gaat Corendon weer met een 773 7x per week naar Cancun.

Ik kan je vertellen dat TFL geen 739's gaat bestellen, ook niet in de MAX uitvoering.
Echt waar? http://www.arkefly.nl/vliegtickets/sharjah-dubai.aspx
Mvg,

:wink:
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Op z'n Ryanairs: Dubai-North. 8)
Last edited by 76-er on 18 Apr 2012, 07:00, edited 1 time in total.
User avatar
Roel
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 964
Joined: 09 Nov 2005, 17:08
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: Nee
Location: 's-Hertogenbosch

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Roel »

Deze zomer zullen 2 B737-800's gaan vliegen in een Sunweb livery. De bullseye op de staart zal blijven, echter worden de titel "transavia.com" op de romp vervangen door "Sunweb". Ook komt er op de motoren "Sunweb" te staan.

- PH-HZK van 18 april t/m 30 oktober
- PH-HZX van 20 april t/m 28 oktober
Krgds,
Roel
Post Reply

Return to “'t Praethuys”