Hurricane wrote:Rond 1600 vertrekt een 744 van KL vanaf CUR terug naar AMS met pax.
Rond 2000 vertrekt een MD-11 vanaf PMB terug naar AMS, ook vol met pax.
Aldus RTL Nieuws.
Dit is bijgesteld. Diverse media melden dat de bestemming nader bepaald moet worden. Ze halen de mensen zo dichtbij als kan, bv. op dit moment Zuid-Frankrijk of Spanje.
Alle vluchten mogen weer worden hervat. zowel pax als cargo.
eerste vluchten uit schiphol vertrekken vanavond zal al eerder genoemd.
de eerste vluchten binnenkomend zullen voor wat betreft internationaal
uit cur, pmb en nbo zijn
(A0489/10 NOTAMN
Q)EHAA/QAFLC/IV/NBO/E/000/245/5255N00454E137
A)EHAA B)1004200418 C)1004220500 EST
E)THE FOLLOWING FLIGHTS ARE ALLOWED AT OWN DISCRETION DUE TO VOLCANIC ASH. THE PILOT IN COMMAND IS RESPONSIBLE FOR AVOIDING (ASH)CLOUDS.
IFR OPERATIONS ARE ALLOWED IN VMC-CONDITIONS DURING UDP ONLY. VFR FLIGHTS ARE ALLOWED UNDER STANDARD VFR RULES.
AFTER COMPLETING EACH IFR AND VFR VLIGHT A PILOT REPORT SHOULD BE FILED IMMEDIATELY TO E-MAIL. THE REPORTS MAY ASSIST RELEVANT BODIES TO ASSES MORE ACCURATELY THE PRESENCE, MOVEMENT AND ALTITUDE OF VOLCANIC ASH AND ANY EFFECT ON FLIGHT. REPORTS SHOULD CONTAIN THE FOLLOWING INFORMATION:
PRE-FLIGHT: CHECK GENERAL ACFT STATUS (BASELINE). TRANSMIT FLIGHT PLAN TO CAA-NL (E-MAIL).
DURING FLIGHT: CHECK ANY ST ELMO FIRE AND (ELECTRIC)STATIC DISCHARGES, A BRIGHT WHITE OR ORANGE GLOW IN THE ENGINE INLETS, REDUCED VISIBILITY THROUGH WINDSHIELD AND WINDOW TYPICAL SMELL (AN ACRID OR SULPHUROUS ODOUR) IN THE ACFT, SMOKE OR DUST IN THE ACFT, ALL ENGINE INDICATIONS NORMAL AND STABLE, ALL FLIGHT INDICATIONS (SPEED, ALTITUDE) NORMAL AND STABLE, RESIDUE ON USUAL ICE BUILD UP SPOTS, VISIBILITY CONDITIONS THROUGHOUT THE FLIGHT ON ALL FLIGHT LEVELS. POST FLIGHT: CHECK THE ACFT AND ENGINES IN ACCORDANCE WITH THE OEM MAINTENANCE INSTRUCTIONS FOR FLYING THROUGH AREAS WITH VOLCANIC ASHES ACCORDING TO VAAC CONTOURS.
POLICE, SAR AND HEMS FLIGHTS ARE EXEMPTED FROM REPORTING. SFC/FL245.)
Vliegtuig van Arke-Fly uit Antalya is wel as aangetroffen.
Greetz Marco
p.s. waarom krijgen de luchtvaart maatschapijen geen hulp van de overheid??
De banken kregen dit wil (eingelijk hun eigen schuld-hebbe, hebbe) de luchtvaartmaatschapijen kunnen hiet niets aan doen.
FARO wrote:p.s. waarom krijgen de luchtvaart maatschapijen geen hulp van de overheid??
De banken kregen dit wil (eingelijk hun eigen schuld-hebbe, hebbe) de luchtvaartmaatschapijen kunnen hiet niets aan doen.
Omdat de banken geld van anderen anders niet meer konden uitkeren. (Bestaat speciale wetgeving voor die alleen voor banken van toepassing is, juist ter bescherming van de mensen die hun spaargeld daar hebben geparkeerd. Al je geld weg is moeilijker op te vangen dan dat je een keer ergens niet heen kan. De bankhulp was dus niet zozeer voor de banken, maar meer voor de klanten van de banken)
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Morgen wordt er een Meteorologische research flight uitgevoerd (ash sampling flt) in het Schotse FIR door:
METMAN BAe146-301
Light weight sondes zullen afgeworpen worden. Meer is hierover te lezen in AIP SUP S7/2010 & http://www.faam.ac.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Once again, volcanic ash is even having its impact on the Netherlands. North-western sectors have been closed late last night (16 May), the area above Schiphol will possibley be closed 0600-1400LT on 17 May. This is the forecast at 02:30LT.