KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
AviaView
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2593
Joined: 21 Sep 2008, 16:10
Subscriber Scramble: Jeroen
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by AviaView »

BVK vliegt sinds de schade zonder '95 Years' sticker. Moet dan wel een behoorlijke schade zijn geweest.
User avatar
Richard787
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 41
Joined: 13 Oct 2006, 08:04
Type of spotter: Civil
Location: Schiphol

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Richard787 »

AviaView wrote:BVK vliegt sinds de schade zonder '95 Years' sticker. Moet dan wel een behoorlijke schade zijn geweest.
Heeft de aviobrug op E-24 geraakt tijdens p/b.

Gezien de kist 13 mei alweer vloog bleek de schade (gelukkig) mee te vallen.
robrobair
Posts: 1
Joined: 24 Oct 2014, 06:32

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by robrobair »

Is het al bekend wanneer de andere vliegtuigen, de 772's, de 737-700's & -900's, van KLM de nieuwe paintjob zullen krijgen?
(A330's zijn een apart geval, aangezien die met aflopende lease-contracten zitten, begreep ik)
En weet iemand misschien of PH-BXA (KLM RetroJet) ook de nieuwe kleuren zal krijgen of dat deze retro blijft en pas in 2019 een 100-jarig retro kleurtje krijgt?
User avatar
MAS017
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3068
Joined: 30 Sep 2005, 09:18
Subscriber Scramble: yes
Location: 10 NM East of PAM VOR

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by MAS017 »

robrobair wrote:Is het al bekend wanneer de andere vliegtuigen, de 772's, de 737-700's & -900's, van KLM de nieuwe paintjob zullen krijgen?
(A330's zijn een apart geval, aangezien die met aflopende lease-contracten zitten, begreep ik)
En weet iemand misschien of PH-BXA (KLM RetroJet) ook de nieuwe kleuren zal krijgen of dat deze retro blijft en pas in 2019 een 100-jarig retro kleurtje krijgt?
vanaf 26oct15 gaat Hangaar 14 - bay 3 verder met de 737 deco. van de 1e 2 zijn de registraties bekend:

BGP 26oct-02nov
BGA 02nov-08nov

v/a 01jan16 gaat de BVC voor de 'nieuwe jas', en gaan de volgende 744 in de 'phase-out' modus:
BFC, BFM, BFO

De A330's staan voor de volgende data (C-check/landinggear change/deco/phase-out) binnen:

AOH 26oct15-28nov15
AOI 18jan16-20feb16
AOK 04apr16-07may16

Andere 744 phase-out data:

BFK 05sep16
BFA 15oct16
BFD 01nov16
BFP 01nov16
BFN 26mar17
BFE 22may17
BFF 29oct17
BFR 01nov17
BFB 01nov17

"subject to change"
User avatar
787Dreamliner
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 28
Joined: 07 Jun 2014, 19:19
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: No

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 787Dreamliner »

Iemand een idee wanneer de eerste 772 weggaat bij de KLM?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ik vermoed zomaar niet voor 2023
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 21826
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Stratofreighter »

http://nos.nl/artikel/2040570-klm-perso ... -duur.html
De personeelskosten van KLM zijn veel hoger dan die van concurrenten van de luchtvaartmaatschappij. Het verschil is soms tientallen procenten, blijkt uit interne documenten die EenVandaag in handen heeft.

KLM-piloten zijn volgens het eigen onderzoek, waarin het bedrijf wordt vergeleken met de concurrenten, zo'n 15 procent duurder dan die van vergelijkbare luchtvaartmaatschappijen, pursers wel 50 procent. Ze krijgen niet alleen een hoger loon, maar ook meer verlofdagen en hogere ploegentoeslagen.

Verder is er kritiek op het aantal managers; op sommige afdelingen is er op elke drie personeelsleden een manager.

KLM probeert al jaren te bezuinigen. De afgelopen jaren gingen de kosten met maximaal 2,2 procent per jaar naar beneden. De concurrentie deed dat sneller.
Airnieuws stopped, update FokkerNews.nl April-2024
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Geeft maar eens aan dat we zullen moeten beseffen dat de standaard van werken en belonen in de Nederlandse luchtvaart (KLM) niet meer van deze tijd is. Salaris inleveren is een moeilijk onderwerp (hypotheken etc hangen er aan vast) maar loonsverhogingen, aantal vrije dagen, etc zullen aangepast moeten worden om het hoofd boven water te houden. Beter een dagje meer werken per maand dan een uitkering lijkt me.
User avatar
Piet Luijken
Moderator
Moderator
Posts: 3858
Joined: 27 Dec 2003, 14:19
Subscriber Scramble: Piet Luijken
Location: Amstelveen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Piet Luijken »

Grappig dat het altijd weer om piloten en stewardessen gaat :-) We krijgen trouwens helemaal geen ploegentoeslag :-(

Ik heb liever dat de KLM het overschot aan managers eindelijk gaat aanpakken, tezamen met de ambtenaren instelling van vele afdelingen, allen buiten de uitvoering.
Greetings,

Piet Luijken
Scramble Editor
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5402
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Hurricane »

XYZ wrote:Friday June 12, 2015:

KLM Boeing 747-406(M) PH-BFV, which has been under maintenance at Xiamen since May 4th, undertook a Xiamen – Xiamen test flight this morning 12-06-2015 as KL9851.
Even apart genomen van het Dutch Delivery topic; word dit de 2e KLM 747 in nieuwe kleuren?
Groeten,
Ron
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Hurricane wrote:
XYZ wrote:Friday June 12, 2015:

KLM Boeing 747-406(M) PH-BFV, which has been under maintenance at Xiamen since May 4th, undertook a Xiamen – Xiamen test flight this morning 12-06-2015 as KL9851.
Even apart genomen van het Dutch Delivery topic; word dit de 2e KLM 747 in nieuwe kleuren?
Ja. Als het goed is wel
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Nlspot2003
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3054
Joined: 06 Sep 2003, 23:06
Location: Haarlem,Eham
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Nlspot2003 »

De PH-BFV is idd vanavond terug gekomen in nieuwe kleuren.
robin27198
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 510
Joined: 03 Nov 2014, 13:06
Type of spotter: Civiel
Subscriber Scramble: nee
Location: EHGG/GRQ

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by robin27198 »

staan er nog testvluchten gepland vanaf schiphol met een touch en go op EHGG
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Testvluchten?
Die zijn met de PHBFV al gedaan in het Verre Oosten. testvluchten op EHGG is vaak alleen voor machines welke in AMS in de hangaar hebben gestaan.
Aangezien KL al het groot onderhoud ondertussen buiten de deur doet is die mogelijkheid zeer gering.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2258
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by phkza »

De PH-AOE heeft inmiddels ook haar 95 Years titels verloren. Staat nu op stelten in Hangar 11.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”