Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 375
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

PH-MPS is (eindelijk) op weg naar AMS vanuit CGK, zie : https://www.flightradar24.com/data/airc ... s#30eb7c7d

Het verblijf in CGK heeft een week langer geduurd ivm wachten op onderdelen.
Vlak voor vertrek zorgde een APU auto shutdown voor nog een kleine extra vertraging.

MPS schijnt er als nieuw uit te zien in de standaard MP decoratie
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 375
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

Iemand91 wrote: 27 Jun 2023, 23:35 PH-CKC op MZJ, 25 juni 2023: https://www.flickr.com/photos/146108410 ... st-2oKARVE
Vanuit de MP wandelgangen :
De CKC ging niet meer naar Jakarta voor onderhoud ivm Europese regels. Naar verluidt omdat er geen deuren in de hangaar zitten en dat schijnt nu te moeten. Dat is het gerucht in ieder geval.
Vlak voordat de CKC zou vertrekken veranderde de bestemming naar MZJ. Vervolgens moest nog een stop in Tucson worden gemaakt om spares te lossen. Geen maindeck loader op MZJ.

De foto van CKC in MZJ laat inderdaad geen hangaardeuren zien, wel veel blauwe lucht :D
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
User avatar
Optimus
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 982
Joined: 12 Feb 2004, 10:16
Subscriber Scramble: Optimus

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Optimus »

747classic wrote: 29 Jun 2023, 12:03
Iemand91 wrote: 27 Jun 2023, 23:35 PH-CKC op MZJ, 25 juni 2023: https://www.flickr.com/photos/146108410 ... st-2oKARVE
Naar verluidt omdat er geen deuren in de hangaar zitten en dat schijnt nu te moeten. Dat is het gerucht in ieder geval.

...

De foto van CKC in MZJ laat inderdaad geen hangaardeuren zien, wel veel blauwe lucht :D
Deur of niet, blijkbaar is een hangaar ook geen verplichting :twisted:

Kees
Image
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 724
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by patrick@tediek.com »

747classic wrote: 29 Jun 2023, 12:03
Iemand91 wrote: 27 Jun 2023, 23:35 PH-CKC op MZJ, 25 juni 2023: https://www.flickr.com/photos/146108410 ... st-2oKARVE
Vanuit de MP wandelgangen :
De CKC ging niet meer naar Jakarta voor onderhoud ivm Europese regels. Naar verluidt omdat er geen deuren in de hangaar zitten en dat schijnt nu te moeten. Dat is het gerucht in ieder geval.
Vlak voordat de CKC zou vertrekken veranderde de bestemming naar MZJ. Vervolgens moest nog een stop in Tucson worden gemaakt om spares te lossen. Geen maindeck loader op MZJ.

De foto van CKC in MZJ laat inderdaad geen hangaardeuren zien, wel veel blauwe lucht :D
Alleen een ambtenaar kan dit soort idioterie bedenken.
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 375
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

Het vertrek van PH-MPS vanuit CGK naar Amsterdam, 29 juni 2023, zie : https://www.youtube.com/watch?v=P1kbit0L4cA
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 375
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

747classic wrote: 29 Jun 2023, 12:03
Iemand91 wrote: 27 Jun 2023, 23:35 PH-CKC op MZJ, 25 juni 2023: https://www.flickr.com/photos/146108410 ... st-2oKARVE
Vanuit de MP wandelgangen :
De CKC ging niet meer naar Jakarta voor onderhoud ivm Europese regels. Naar verluidt omdat er geen deuren in de hangaar zitten en dat schijnt nu te moeten. Dat is het gerucht in ieder geval.
Vlak voordat de CKC zou vertrekken veranderde de bestemming naar MZJ. Vervolgens moest nog een stop in Tucson worden gemaakt om spares te lossen. Geen maindeck loader op MZJ.

De foto van CKC in MZJ laat inderdaad geen hangaardeuren zien, wel veel blauwe lucht :D
Zag in een ander forum dat de EASA "approval for base / heavy maintenance" van GMF in Jakarta is ingetrokken !
Wegens uitlopende checks en daarna veel en lange AOG situaties ?

Zie : reply 724 : https://www.airliners.net/forum/viewtop ... &start=700
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 375
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

De eerste vlucht (MZJ-MIA) van PH-CKC na de C check in Marana (MZJ) op 4 Augustus is uitgeweken naar Tuscon (TUS) .

See : https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-ckc
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Zou het kunnen doordat het vluchtnummer vaak gebruikt is als vluchtnummer voor vluchten naar Miami en dat FR dit dan oppakt als een uitwijk als deze niet naar Miami geraakt maar gewoon een testvlucht heeft gemaakt tussen MZJ-TUS? Is de heenvlucht ook via TUS gegaan vanwege highloader issues of iets dergelijks? En dus de spullen gewoon weer meeneemt op de terugweg?
User avatar
niekkie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6048
Joined: 26 Apr 2018, 21:39
Type of spotter: Civiel/Regi
Location: AMS/MST/CGN/LGG

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by niekkie »

mac wrote: 05 Aug 2023, 19:35 Zou het kunnen doordat het vluchtnummer vaak gebruikt is als vluchtnummer voor vluchten naar Miami en dat FR dit dan oppakt als een uitwijk als deze niet naar Miami geraakt maar gewoon een testvlucht heeft gemaakt tussen MZJ-TUS? Is de heenvlucht ook via TUS gegaan vanwege highloader issues of iets dergelijks? En dus de spullen gewoon weer meeneemt op de terugweg?
Nee deze was gepland voor Aankomst op AMS vandaag om 1400LT. Dus was wel echt omgeleid, route was MZJ(-TUS?)-MIA-AMS.
Heenvlucht Via TUS weet ik niet waarom dit wat.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Dit stond er in een eerdere post. Wellicht was TUS gepland maar het de terugweg vertraging opgelopen.
[/quote]

Vanuit de MP wandelgangen :
De CKC ging niet meer naar Jakarta voor onderhoud ivm Europese regels. Naar verluidt omdat er geen deuren in de hangaar zitten en dat schijnt nu te moeten. Dat is het gerucht in ieder geval.
Vlak voordat de CKC zou vertrekken veranderde de bestemming naar MZJ. Vervolgens moest nog een stop in Tucson worden gemaakt om spares te lossen. Geen maindeck loader op MZJ.


[/quote]
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 375
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

PH-CKC staat al 17 uur op TUS, dat lijkt me niet gepland.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Die 17 uur niet. Maar wellicht de stop opzich wel.
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 724
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by patrick@tediek.com »

De CKC is inmiddels in MIA aangekomen. Als ik het flightpath vergelijk van de diversion en de vlucht naar MIA zien deze er het zelfde uit. Ik zou dan toch haast denken dat de diversion naar TUS niet in de planning was en een pure noodzaak was.
User avatar
niekkie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6048
Joined: 26 Apr 2018, 21:39
Type of spotter: Civiel/Regi
Location: AMS/MST/CGN/LGG

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by niekkie »

patrick@tediek.com wrote: 06 Aug 2023, 11:46 De CKC is inmiddels in MIA aangekomen. Als ik het flightpath vergelijk van de diversion en de vlucht naar MIA zien deze er het zelfde uit. Ik zou dan toch haast denken dat de diversion naar TUS niet in de planning was en een pure noodzaak was.
100 procent was het een noodzaak, aankomst was ook gepland voor gister 1400LT op AMS..
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 724
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by patrick@tediek.com »

niekkie wrote: 06 Aug 2023, 12:06
patrick@tediek.com wrote: 06 Aug 2023, 11:46 De CKC is inmiddels in MIA aangekomen. Als ik het flightpath vergelijk van de diversion en de vlucht naar MIA zien deze er het zelfde uit. Ik zou dan toch haast denken dat de diversion naar TUS niet in de planning was en een pure noodzaak was.
100 procent was het een noodzaak, aankomst was ook gepland voor gister 1400LT op AMS..
Enig idee wat de oorzaak was?
Post Reply

Return to “'t Praethuys”