Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Als die terugkomen gaan ze er direct weer uit..
Naar een ander die er wel geld mee kan en wil verdienen. Of terug naar de lessor.
All times are local times!

Regards, N.
wingview
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 150
Joined: 01 Oct 2009, 17:30

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by wingview »

Waar zijn de MCS en de MCY gebleven. Al weg?
vrieswj
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 29 Apr 2011, 19:50

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by vrieswj »

De MCS staat in XMN voor een C check. De MCY vliegt inmiddels alweer een week of 3.

Zodra de MCS terug komt uit zijn C check (komt eind januari terug). Gaat de MCT geparkeerd worden.

Groet,

Wouter
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Het leasecontract van de MCT loopt tot 13 maart van dit kalenderjaar als ik goed ben geinformeerd
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

MCT gaat er eind deze maand definitief uit, MPS vliegt ook weer en is vanaf nu de reservekiep.

Althans, dat stond gisteren in de MartinairMail.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

No more safari connection?

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Jawel.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Dus en safari connexion en reserve?
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

De blauwe 74's vliegen ook wel de Safari route. Het lijkt me dat de BCF zo weinig mogelijk wordt ingezet zolang er een ERF beschikbaar is, scheelt behoorlijk in de brandstofrekening.
vrieswj
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 29 Apr 2011, 19:50

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by vrieswj »

KLM verhuurt een b747 full freighter aan Etihad op basis van een wetlease.
User avatar
mipo72
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1571
Joined: 10 Nov 2003, 22:17
Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
Subscriber Scramble: mipo72
Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by mipo72 »

76-er wrote:De blauwe 74's vliegen ook wel de Safari route. Het lijkt me dat de BCF zo weinig mogelijk wordt ingezet zolang er een ERF beschikbaar is, scheelt behoorlijk in de brandstofrekening.
Niet alleen de brandstof maar ook nog eens meer payload voor de ERF.

Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... :scramble:
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Dat maakt niet zo heel veel uit, meestal gaan ze toch volume-gelimiteerd op stap. De ERF maakt z'n winst voornamelijk op de lange stukken als AMS-JNB of tot voor kort PVG-AMS, even afgezien van het brandstofverbruik. Toen MP zelf nog bezig was met de Classic vervanging was de ERF dan ook niet in beeld, de belangstelling ging voornamelijk uit naar de standaard -400F. Op papier is het verschil tussen BCF en ERF in maximum payload 6 ton, maar in de praktijk zie je dat niet terug.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

wordt pVG-AMS niet meer gevlogen dan?
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Nope. Tegen 17 wekelijkse AMS-bezoeken van CZ-cargo kan niemand op. Als gevolg daarvan is ook AMS-SVO(-PVG) gestaakt.
wingview
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 150
Joined: 01 Oct 2009, 17:30

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by wingview »

Weer een route weg... Gaat vlot!
Nope. Tegen 17 wekelijkse AMS-bezoeken van CZ-cargo kan niemand op. Als gevolg daarvan is ook AMS-SVO(-PVG) gestaakt.
Kortom, zelfde principe als de LC's en je bent de klos als je er niet tegen kan verzetten. Toch geloof ik nog steeds dat ook CZ de prijs omhoog zal gooien wanneer zij de enige op de markt zijn. Dat zou weer perspectieven moeten bieden. Alleen, is het op tijd?

MCT z'n laatste ritje gehad naar Nairobi vv?
Post Reply

Return to “'t Praethuys”